آرشیو 1400, کارگروه رسانه, کارگروه صنعت و معدن

چه کسانی کاسبان آلودگی هستند؟ شفاف سازی در گفت و گو با مهندس خلیلی

🔴کاسبان آلودگی ، چه کسانی هستند؟🔴
🔵گفت و گو با مهندس خلیلی در خصوص شفاف سازی کاسبان آلودگی

🔵چهارمین جلسه انجمن دوستداران محیط زیست اردکان با مسوولان کارخانجات گندله سازی چادرملو در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ در محل کارخانه برگزار شد.

🔵در این جلسه ابتدا آقای علی سپهری ، مدیرعامل انجمن ، ضمن تشکر از مهندس خلیلی بابت تشکیل چنین جلسه‌ای گفت انجمن دوستداران محیط زیست اردکان هدفی جز ایجاد محیط زیست سالم برای افراد حفظ گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری ندارد و تاکنون از هیچ صنعتی بابت فعالیت های خود کمک مالی نگرفته و از آقای مهندس خلیلی درخواست کرده تا در موضوع ویدئوی “کاسبان آلودگی” که از قول ایشان در فضای مجازی منتشر شده برای تنویر افکار عمومی توضیح لازم را بفرمایند.

🔵آقای مهندس خلیل طی سخنان مفصلی که در ویدئو منتشر شده در صفحات مجازی انجمن ، در این مورد به ایراد سخن پرداختند.

🔵آقای دکتر عزیزیان در ادامه با اشاره به پروژه منشایابی آلودگی اردکان که با ابتکار و پیگیری انجمن در جلسات متعدد در فرمانداری اردکان در حال پیگیری بود خاطر نشان کردند که این پروژه از ابتدا قرار بوده است با محوریت شهر اردکان و با نظارت انجمن انجام شود که متاسفانه ادراه کل محیط زیست موضوع را به دشت یزد اردکان تبدیل کرد و تاکنون علیرغم پیگیری های جدی انجمن ، اداره کل بی اطلاع انجمن و بدون هیچگونه نظارت شهرستانی تلاش دارد تا روند این پروژه را با تاخیر روبرو کند.

🔵که با توجه به این موارد چه بسا اصلا این پروژه حاصلی برای اردکان نداشته باشد. در ادامه مهندس درآ دانشجوی دکترای آلودگی هوا به ایراد سخن درباره پروژه منشا یابی آلایندگی پرداختند.

🔵در ادامه جلسه با اشاره آقای سپهری مسوول کارگروه صنعت و معدن انجمن دوستداران محیط زیست اردکان به یکی از مهمترین و خطرناکترین آلایندگی های این مجتمع یعنی غبار جمع آوری شده از غبارگیرهای دودکش ها، آقای مهندس خلیلی ضمن تایید این معضل بیان داشتند که متاسفانه سازمان محیط زیست هیچ مکانی برای دفن ایمن این پسماند معرفی ننموده و از همکاری در دفع این آلودگی ها همکاری لازم را به علم نمی آورد؛ این درحالیست که روزانه ۳۰ تن از این مواد تولید می‌شود و چادرملو آمادگی دارد تا ۵۰۰ کیلومتر جابه جایی نیز برای دفع این غبارات انجام دهد ؛ انجمن در این رابطه اعلام آمادگی کرد تا با اداره کل صحبت و نتیجه را اعلام نماید.

🔵همچنین آقای خلیلی اعلام کردند قرار است تا ۱۰۰ هزار اصله درخت مثمر نخل، زیتون و نارنج را به صورت رایگان در اردکان توزیع نماید.

🔴در پایان از مهندس خلیلی درخواست شد تا موارد ذیل را پیگیری نماید:

🔵1.از ایشان درخواست شد تا به کاهش آلودگی صنایع و منشا‌های آلودگی دیگر اردکان در کاهش آلودگی کمک نمایند و حتی پیشنهاد شد نسبت به خرید و جابه جایی فولادهای کوچک آلاینده اقدام نمایند.

🔵 2.با توجه به تامین بودجه طرح منشا یابی آلودگی رایزنی جهت نظارت رایگان انجمن بر انجام این طرح با اداره کل محیط زیست صورت پذیرد.

🔵 3.از مهندس خلیلی درخواست گردید تا ترتیبی دهند که در موارد اضطراری شهر اردکان بتواند از آب انتقالی خلیج فارس بهره‌مند گردد.

🔴کارگروه صنعت و معدن انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان در نظر دارد با انجام بازدید و پایش و جلسه با مدیران صنایع و معادن نسبت به بهبود اوضاع با دادن مشورت تخصصی و پیگیری امور آینده سالم تری را برای شهرستان اردکان رقم زند 🔴

🔵روابط عمومی انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان
🔴لطفا این پست را به اشتراک بگذارید🔴

🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir

لینک دانلود اپلیکیشن داخل سایت موجود می باشد
(لینک داخل بیو)
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir
————————

#اردکان #اردکان_یزد #میبدسیتی #محیطزیست #محیط_زیست #گیاهان_آپارتمانی #میبد #نهال #یوزپلنگ #میبد_یزد #سیلاب_وحشتناک #حیوانات_وحشی #محیطبان #حیوانات_زیبا #محیط #ابزارآلات #مسئول #مسئولین_بی_کفایت #مسئولین #میبد_یزد #طبیعت #صنعت #پسماند #تفکیک #تفکیک_زباله #دانش_آموز #دبستان #دبیرستان_دخترانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید