آرشیو, آرشیو 1400, کارگروه صنعت و معدن

🔴مساله چادرملو و آلودگی هوا اردکان🔴

🔵ادعای تعجب برانگیز مدیرکل محیط زیست استان و سه سوال اساسی!

🔵برنامه آلودگی هوای اردکان و برخورد خاص محیط زیست استان با آن

🔹مردم عزیز اردکان مستحضرند که موضوع آلودگی هوای اردکان و لزوم پایش آن از حدود ۲ سال قبل از سوی انجمن دوستداران محیط زیست به جد دنبال شده است.

🔹این‌مباحث بقدری گسترده و مستمر پیگیری شد که تقریبا تمام نهادهای اجرایی و علمی و فعالین حوزه محیط زیست شهرستان را گرد هم جمع کرد و منجر به تدوین برنامه ای برای پایش و تعیین منشاء آلودگی هوای اردکان در زمان فرماندار سابق شد.

🔹از بهمن ماه ۱۳۹۹ همه آنهایی که در تدوین برنامه مزبور دخیل بوده اند منتظر اجرایی شدن آن از سوی اداره کل‌ محیط زیست استان هستند.

🔴اخیرا مدیر‌کل محترم‌ محیط زیست استان مطالبی را بیان کرده اند که باعث تعجب فعالان حوزه محیط زیست شهرستان اردکان شده است!

🔴اگرچه برنامه جامعی برای منشا یابی آلودگی هوا اردکان طی جلسات مستمر و فراوان نوشته شده بود ؛ به طور کامل توسط محیط زیست تغییر یافته و بدون اطلاع افراد پیگیر این مساله خواسته شده تا تنها هزینه آن را فقط چادرملو تامین کند!

🔹در این راستا انجمن دوستداران محیط زیست اردکان از مدیرکل محترم محیط زیست سه سوال اساسی دارد که از مدیرکل محترم سرکار خانم نیره پورملایی انتظار می رود تا به صورت شفاف پاسخگوی این سوالات باشد:

🔴سوال اول:

چرا برنامه تدوین شده در شهرستان با محوریت فرمانداری و حضور نمایندگان امام جمعه و نماینده محترم مردم و سایر دستگاههای اجرایی و فعالین حوزه محیط زیست شهرستان اجرایی نشد؟ اگر اداره کل‌ معذوریتهایی دارد و برنامه را تغییر داده چرا به اطلاع جمعی که آن برنامه را تدوین کردند و بیش‌از یکسال پیگیر مساله بودند نرسانده است؟ در حالیکه در تعدادی از جلسات اصلی برگزار شده در فرمانداری معاونین اداره کل محیط زیست هم‌حضور داشتند و هیچ وقت از معذوریتهای خاص اداره مطبوع خود در انجام آن برنامه صحبت نکردند.

🔴سوال دوم:

در صحبت‌های مدیر کل محترم‌محیط زیست صحبت از بررسی آلودگی محور یزد-اردکان به میان آمده و سپس مطالبه اجرایی تعهدات شرکت چادرملو مطرح شده است. سوال این است حالا که اداره کل‌ موضوع را گسترده کرده چرا فقط شرکت چادرملو باید هزینه این پروژه پرهزینه را تقبل کند؟ پس سهم آن همه واحد صنعتی مستقر در این محور چه می شود؟

 

🔴سوال سوم:

موضوع آلودگی هوای اردکان و به طور کلی دشت یزد- اردکان موضوع امروز و امسال نیست. چرا اداره کل‌ محیط زیست تاکنون خود برنامه پایش و بررسی نداشته و چرا برنامه تدوین شده دغدغه مندان شهر اردکان را منحرف کرده و پاسخی هم به آنها نمی دهد؟

🔵انجمن دوستداران محیط زیست اردکان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهروندان‌ گرامی اردکان و به عنوان‌ یکی از اصلی ترین ارکان جلسات برنامه تدوین برنامه پایش آلودگی هوای اردکان اعلام‌ می‌کند در جریان برنامه اداره کل‌ محیط زیست استان برای موضوع الودگی‌ هوای اردکان نیست و در همین راستا نامه ای را خطاب به مدیرعامل محترم شرکت صنعتی و معدنی چادرملو جناب مهندس تقی زاده ارسال نموده است.

🔵انجمن دوست داران محیط زیست شهرستان اردکان پیگیری این موضوع را که مرتبط با سلامت مردم اردکان است وظیفه خود می داند!🔵

🔵والسلام علی من التبهع الهدی
🔵کارگروه صنعت و معدن انجمن دوستداران محیط زیست اردکان

🔴لطفا این پست را به اشتراک بگذارید🔴
🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir
لینک دانلود اپلیکیشن داخل سایت موجود می باشد
(لینک داخل بیو)
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir
🔵روابط عمومی انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان🔵
————————
صفحه ما را دنبال نمایید!

#اردکان #اردکان_یزد #میبدسیتی #محیطزیست #محیط_زیست #گیاهان_آپارتمانی #میبد #نهال #یوزپلنگ #میبد_یزد #سیلاب_وحشتناک #حیوانات_وحشی #محیطبان #حیوانات_زیبا #محیط #ابزارآلات #مسئول #مسئولین_بی_کفایت #مسئولین #میبد_یزد #آلودگی #آلودگی_هوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید