آرشیو 1400, کارگروه رسانه

جلسه با استاندار جدید یزد در اولین روز کاری دکتر مهران فاطمی با مدیرعامل انجمن

🔴دیدار با استاندار جدید یزد🔴
🔵1400/06/08
🔵در اولین روز کاری استاندار جدید یزد مدیرعامل انجمن دوستداران محیط زیست اردکان در جلسه استاندار یزد با شورای ائتلاف انقلاب اسلامی دغدغه های محیط زیستی استان یزد و شهرستان اردکان را با ایشان در میان گذاشتند که اهم موضوعات به این شرح بود

🔵جناب آقای دکتر فاطمی ،انتصاب جناب عالی به عنوان استاندار یزد در این موقع که بیش از هر زمان دیگر استان نیاز به یک تحول انقلابی دارد تبریک عرض نموده و موفقیت شما را در را پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ودولت مردمی آیت الله رئیسی از خدای متعال مسئلت می نمایم .
ابتدا چند پیشنهاد را جع به استان یزد خدمتتان عرض می کنم وبعد به مسائل شهرستان اردکان می پردازم.

🔵با توجه به این که صنایع فلزی در استان مشکلاتی را به وجود آورده ،خواهشمند از استقرار صنایع آلاینده وپر آب خواه در دشت یزد اردکان به شدت جلوگیری کرده وبه جای آن صایع پاک مخوصاً گردشگری میراث فرهنگی وگردشگری سلامت را توسعه دهید.

یکی از مسائلی که در سال های اخیر در استان رونق فراوان یافته فروش مجوز می باشد اعم مجوز کار خانه، معدن، باربری و غیره متاسفانه مسئولین اولا بدون توجه به این که افرادی که تقاضای مجوز می کنند توان جرای چنان پروژه ای دارند یانه به آن ها مجوز می دهند وبعد از صدور مجوز هم هیچ پیگیری نمی شود که سر نوشت این مجوز به کجا انجامیده ومدتی بعد با مبلغ هنگفتی به فروش می رسانند وبدون این که حتی یک ریال مالیات هم بدهند لذا تقاضا می شودترتیبی اتخاذ فرمایید که ازادامه این کار جلو گیری به عمل آید. مخصوصا بررسی مجدد در مورد مجوزهای صادر شده و در حال صدور در 6 ماه اخیر که گویا حجم قابل توجهی دارند امری لازم می¬باشد.

 

🔵آب آشامیدنی اردکان بد تر ین کیفیت در میان شهرها وحتی روستاها استان را دارد و مردم مجبور هستند مانند پنجاه سال قبل ظرف بر دارند واز شیر های برداشتی که در گوشه کنار شهر به طور بسیار محدود وجود دارد آب بردارند، اغلب جمعیت داخل شهر اردکان حتی از این شیرهای برداشت هم محروم هستند وحال آن که آب بهای گران ومانند سایر شهر های استان می پردازند که این عین بی عدالتی است. علت این امر قرار داشتن اردکان در انتهای حوزه آبخیز دشت یزد اردکان می¬باشد که بدترین کیفیت آب زیر زمینی به این منطقه می¬رسد. آب انتقالی از اصفهان نیز با توجه به جمعیت تخصیص می¬یابد حال آنکه در سرشماری سال 1395 جمعیت اردکان زیر 100 هزار و امروز با وجود سیل مهاجرت به بیش از 120 هزار نفر رسیده که آّ انتقالی به هیچ وجه کفاف این جمعیت را نمی-دهد و مخلوط شدن آب انتقالی با آب چاه کشاورزی در ایام پیک مصرف، مشکلات فراوانی را برای مردم به بار آورده است.


🔵اردکان به علت وجود معادن زیاد به عنوان بهشت معادن مشهور است ولی این بهشت فقط برای معدن داران می باشد وحتی یک ریال از این معادن سهم اردکان نمی شود وبه جز تخریب منابع طبیعی و زیستگاه های حیات وحش وخراب کردن جادها و ایجاد تصادفات رانندگی هیچ حاصلی برای مردم ندارد استدعا داریم در این مورد اقدام عاجل به عمل آید که اولا به معادن که نیاز کشور نیست مجوز ندهند وثانیا مجوزه ها با اطلاع مردم ومسئولین اردکان باشد وثالثادرصدی از در آمدآن ها برای مردم منطقه درنظر گرفته شود.


🔵هوای اردکان آلوده ترین هوای استان می باشد و تمام هوای آلوده از مهریز تا اردکان در این منطقه که گودترین نقطه می باشد جمع می شود ومتاسفانه صنایع اولاً رعایت مسائل زیست محیطی نمی کنند وادارهمحیط زیست نیز به علت ضعف نیرو و متخصص قادر به جلو گیری از آن ها نمی باشد مخصوصا در شب ها که کارخانجاتی فیلتر ها را از مدار خارج می کنند وهوا را به شدت آلوده می کنند به طوری که در اردکان بیماری‌هایی چون سرطان به شدت رواج دارد


🔵متاسفانه در چند سال گذشته صنایع تعهدات اجتماعی خود عمل نکرده اند واکثر آن ها هیچ قدمی برای مردم اردکان بر نداشته اند وبا توجه به این امروز شهر اردکان داری بیش از سی هزار مهاجر می باشد ونصف کار گران صنایع در اردکان غیر بومی می باشند ، زیر ساخت های شهر از قبیل بیمارستان ودرمانگاه ومدرسه وپارک غیره توان تحمل این جمعیت مهاجر را ندارد واینامر موجب خاشینه نشینی در شهر وافزایش اجاره بها ومشکلا فرهنگی عدیده ای شده است و پیشنهاد می گردد که باید صایع را مجبور به انجام تعهدات اجتماعی نمود.

🔵در زمینه کشاورزی متاسفان در سال های اخیر این بحث مطرح شده که مثلاً یک لیر آب در صنعت چند نفر اشتغال ایجاد می کند ولی در کشاورزی این کار صورت نمی گیرد وحال انکه در کشاورزی اولاً هفتاد درصد آب مصرفی به چرخه طبیعت بر می گرددو سی در صدر نیز صرف فضای سبز وایجاد اکسیژن می نماید ولی متاسفانه با این دیدگاه اجازه فروش چاه های کشاورزی را به صنایع داده اند وافرادی که مقدار زیادی زمین وچند حلقه چاه برای کشاورزی از دولت گرفتنه اند به مبلغ چندین میلیارد تومان فروخته اند ودر صدد گرفتن زمین ومجوز چاه جدید در منطقه ای دیگر می باشد وبا این روند در آینده نزدیک بزرگتر مرکز ژنتیک پسته ایران نیز از بین خواهد رفت.
🔵پهنه جدید صنعت
رشد ناموزون صنایع در دشت یزد اردکان موجب شده بدترین کیفیت هوای استان با تعداد روزهای آلاینده بالا و در ساعات خاص متعلق به اردکانی¬ها می¬باشد. برای جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت باید احداث صنایع در کل این محور (مهریز عقدا) متوقف شود. پهنه¬های جدید در مکان¬های خارج از این دشت برای استقرار صنایع در صورت نیاز در نظر گرفته شود. هرچند از نظر ما شهرستان¬های این محور با توجه به نداشتن نیروی بومی، آب، برق وداشتن بار آلودگی زیاد نیازی به توسعه صنایع بزرگ و آلاینده چون کاشی، فولاد، آهک و… را ندارند.

 


🔵روابط عمومی انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان
🔴لطفا این پست را به اشتراک بگذارید🔴

🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir

لینک دانلود اپلیکیشن داخل سایت موجود می باشد
(لینک داخل بیو)
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir

🔵روابط عمومی انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان🔵
————————

#اردکان #اردکان_یزد #میبدسیتی #محیطزیست #محیط_زیست #گیاهان_آپارتمانی #میبد #نهال #یوزپلنگ #میبد_یزد #سیلاب_وحشتناک #حیوانات_وحشی #محیطبان #حیوانات_زیبا #محیط #ابزارآلات #مسئول #مسئولین_بی_کفایت #مسئولین #میبد_یزد #طبیعت #صنعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید