آرشیو 1400, کارگروه حیات وحش, کارگروه رسانه

ثبت تصویر “اردوان” یوزپلنگ آسیایی در منطقه دره انجیر خرانق اردکان

🔴خبر خوش از یوزپلنگ اردکان🔴
🔵ثبت تصویر “اردوان” یوزپلنگ آسیایی در منطقه دره انجیر خرانق اردکان

🔵اردوان هنوز زنده است و در دره انجیر خرانق هست😃 🔵اردوان یکی از سه برادری هست که توسط آخرین ماده استان یزد در سال ۸۹ احتمالا در پارک سیاه کوه به دنیا آمد و در دره انجیر به زیستن پرداخت و نهایتا ناپدید شد است.

🔵از سه برادر هم هر سه به بلوغ رسیدند و سال‌ها در اردکان مشاهده شدند که رسیدن سن حداقل یکی از آنها به ۱۱ سال نشان از کیفیت بالای این زیستگاه در تامین خوراک و امنیت بوده است.

🔵خدایا شاهد باش ما برای حفظ آخرین ها کم نگذاشتیم. اما دیگه زورمون نرسید به مسوولان و سرمایه داران. مسوولانی که ماده های وعده داده شده رو نیاوردند و عروس اردکان رو سمنانی ها بردند، مسوولانی که مجوز برداشت دی ۱۹ و جاده آن رو صادر کردند و مسوولانی که می‌خواهند پهنه صنعتی را در کریدور عبوری یوزها ایجاد کنند.

🔵سرنوشت یوز ایرانی در استان یزد با ضعف مدیرانش از چند سال پیش محکوم به انقراض شد ولی خوشحالیم که حداقل هنوز دو یوز در استان در حال زیستن هستند.


 

🔵روابط عمومی انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان
🔴لطفا این پست را به اشتراک بگذارید🔴

🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir
🔵 www.Mngo.ir

لینک دانلود اپلیکیشن داخل سایت موجود می باشد
(لینک داخل بیو)
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir
🔴 @Mngo.ir

🔵روابط عمومی انجمن دوستداران محیط زیست شهرستان اردکان🔵
————————

#اردکان #اردکان_یزد #میبدسیتی #محیطزیست #محیط_زیست #گیاهان_آپارتمانی #میبد #نهال #یوزپلنگ #میبد_یزد #سیلاب_وحشتناک #حیوانات_وحشی #محیطبان #حیوانات_زیبا #محیط #ابزارآلات #مسئول #مسئولین_بی_کفایت #مسئولین #میبد_یزد #طبیعت #صنعت #پسماند #تفکیک #تفکیک_زباله #دانش_آموز #دبستان #دبیرستان #دبیرستان_دخترانه #دخترانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید